Nejste spokojení s tím, co vám vnucují? Myslíte si, že neexistuje jiná možnost, jak žít? Ale existuje.

Jaroslav Dušek - Čtyři dohody

Vytvořeno 08.09.2009 23:29:48 | Poslední změna 09.09.2009 00:02:52
Představení vycházející z knihy Dona M. Ruize, nám představuje toltéckou moudrost. Jaroslav Dušek vede monolog a vysvětluje nám tak postupně všechny čtyři dohody z této knihy, mezi kterými vystupují dva hudebníci se svými písněmi. Promlouvá na téma vzdělávací systém, vychova dětí, partnerské vztahy a vnímání vlastního ega a ukazuje nám tak prostřednictvím toltéků, že celý náš systém je založený na nesmyslném a nerovném soutěžení a honbou za ilozurním světem. Dětem neustále něco zakazujeme a učíme je o něčem, o čem sami nic nevíme. Ve školách musíme papouškovat, co nám učitel přednesl a nesmíme udělat v této kopii žádnou chybu, je úplně jedno, že tyto vědomosti nedávno nějaký vědec vyvrátil svými důkazy. Léta se dřeme, kvůli jednomu papíru, který pak hrdě vystavujeme. Bojíme se, že z nás nic nebude, protože tak nás to rodiče učili, uč se, nebo z tebe nic nebude! Bez ohledu na to, že už od narození jsme jedinečné božské bytosti, které mají všechno potřebné k životu a štěstí. Ve vztazích se neustále snažíme někoho mít a nebo si vzít, a protože nemiluje sami sebe, chceme, aby nás miloval alespoň někdo jiný. Žárlíme, protože jsme nemocní touhou si někoho k sobě přivázat a nepustit ho z dohledu. Jaroslav vykládá naprosto jednoduše a především vtipně a zajímavě vědomosti, které jsme měli a zapomněli jsme na ně.
Čtyři dohody je skvělé divadelní představení, které vás ujistí v tom, že vy nejste ti špatní, ale systém se vás neustále snaží přetvořit podle svých nelidských představ. Kdo se bojí přijít o své ego, bude z tohoto představení odcházet spíše rozladěný až nasraný. Kdo si však uvědomí pravdu Duškových slov, bude z divadla vycházet příjemně naladěn a s pocitem, že je to pouze na nás, zdali chceme být šťastní a svobodní.